Listopad 2005

Jsou Vyvolení úspěšnější?

22. listopadu 2005 v 7:12 | Any |  Any a metodologie vědy
Vyvoleni vs. BigBrother - Jsou Vyvolení úspěšnější
Dnes bych se ráda věnovala dokazování, v předešlém příspěvku vyslovené, hypotézy "Reality show Vyvolení je úspěšnější než show BigBrother".
K testování této hypotézy bych využila 1. monitoring tisku, 2. rozhovory/ankety se školáky (ti jsou podle mého názoru největší cílovou skupinou) a 3. grafy sledovanosti televizních pořadů. Výsledky bych následně porovnala s hypotézou a vyslovila se pro nebo proti. V případě, že by má hypotéza byla potvrzena, mohla by v budoucnu stát teorií...;-))
Osobně se stále přikláním k potvrzení hypotézy, tj. že Vyvolení jsou úspěšnější než BigBorther. Důvodů je jistě mnoho. Jedním z nich by mohl být např. dřívější start soutěže. Domnívám se ale, že jedním z nejdůležitějších faktorů je, že soutěžící reality show Vyvolení jsou v mnoha ohledech mladým lidem bližší. Jsou to, s jistou nadsázkou, "normální" lidé - často spíše mladšího věku. Reality show BigBrother naopak působí dojmem mexických telenovel.
Myslím, že k fenoménu reality show je napsáno až až......

Reakce na příspěvek z blogu "http://liskovar.bloguje.cz/"

2. listopadu 2005 v 12:16 | Any |  Any a metodologie vědy
Reakce na příspěvek z blogu http://liskovar.bloguje.cz/"
Má reakce bude směřovat na tento příspěvek:
"Vyvoleni jeste jednou
Vratme se tedy jeste jednou k otazce Vyvolenych. Opravdu by me zajimalo, jak ovlivnuje tato reality show volny cas. Je mozne, ze nekteri lide zasvetili vestinu volneho casu sledovanim Vyvolenych a to jak formou televizniho vysilani, tak precitanim informaci v tisku, na Internetu.
Hypoteza: Reality show vede teenagery k rozvijeni svych schopnosti a dovednosti.
Vyzkum: vyzkum bych provedla prostrednictvim ankety, kde by cilovou skupinou byli studenti zakladnich skol a gymnazii v rozmezi 15-18 let.
Ziskane udaje bych rozdelila do 2 hledisek: Prvni hledisko - zde bych se zabyvala teenagery, kteri nepropadli vasni Vyvolenych a ve svem volnem case se radeji venuji svym konickum. Druhe hledisko - zde by byli jedinci, kteri reality show sleduji a k ucastnikum teto souteze vzhlizeji a snazi se je napodobit (napr. Regina maluje - dany jedinec se prihlasi na malovani)."
Po zadání úkolu, který jsme dostali na metodologii vědy, tj. podívat se na reality show "jiným pohledem", jsem se zeptala mých kamarádů-učitelů, jak moc tato televizní zábava ovlivňuje jejich žáky. Potvrdilo se mi to, co jsem očekávala. Ve třídách, které oni učí - 6.-9.ročník - jsou především Vyvolení hlavním předmětem rozhovorů těchto dětí. (Otázce "Proč právě Vyvolení?" se věnuji a budu věnovat ve svých příspěvcích..). Zde bych si jen na základě těchto několika málo informací ze škol dovolila popřít výše uvedenou hypotézu. Domnívám se, že cílem a důsledkem sledování reality show není rozvíjení dovedností teenagerů, ale právě naopak, jejich připoutání k televizním obrazovkám. Maximální vyvinuté úsilí je pak psaní sms pro jejich oblíbené Vyvolené. (Pozn.: Kdo píše ty statisíce sms je mi také záhadou..........)